Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012
Διαφορικό Torsen (Audi Quattro)
H Audi επιμένει πάντα να χρησιμοποιεί το πιο αποτελεσματικό σύστημα ανεξάρτητα από την τιμή. Το Quattro, του συστήματος 4WD χρησιμοποιεί ένα καθαρά μηχανικό LSD, διαφορικό Torsen.
Torsen σημαίνει «αίσθηση ροπής», εφευρέθηκε από μια αμερικανική εταιρεία την Gleason Corporation. Το Torsen αποτελείται από ένα πλανητικό σύστημα, το οποίο αντιλαμβάνεται τη διαφορά ροπής ανάμεσα στους δύο τροχούς. Στο κέντρο της συναρμογής βρίσκονται ελικοειδή γρανάζια, τα οποία μεταφέρουν τη ροπή στους άξονες, ενώ στην περιφέρειά τους εφάπτονται επιπλέον ζευγάρια οδοντωτών τροχών.
Σε κανονικές στροφές, χωρίς ολίσθηση του ελαστικού του κάθε τροχού, το διαφορικό Torsen παρέχει την ίδια λειτουργία με ένα κανονικό διαφορικό.
Όταν ο ένας τροχός σπινάρει η ροπή μεταδίδεται στον άλλο που δεν γυρίζει, δηλαδή σε αυτόν που έχει πρόσφυση. Το μηχανικό σύστημα Torsen αντιδρά άμεσα παρέχοντας μόνιμη κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου