Ετικέτες

Από το Blogger.

Διαφήμιση

Διαφήμιση

Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011

VW 1.4 TSI(180ps) ''TwinCharger''

Όπως γνωρίζουμε, οι μηχανικοί υπερσυμπιεστές είναι καλοί για τις χαμηλές στροφές, αλλά σύντομοι στις υψηλές, ενώ οι στροβιλοσυμπιεστές ενεργοποιούνται έντονα σε υψηλές στροφές, αλλά με απροθυμία σε χαμηλές στροφές. Επί δεκαετίες, οι μηχανικοί ονειρευόταν να συνδυάσουν μετά τον μηχανικό υπερσυμπιεστή και τον στροβιλοσυμπιεστή. Το 1985,η Lancia χρησιμοποίησε αυτό το περίπλοκο σύστημα στην ειδική Group Β Rally S4 Delta. Παρά την επιτυχία που είχε στην διοργάνωση αυτοκινητιστικών αγώνων η Lancia, ποτέ δεν τοποθέτησε αυτή η τεχνολογία σε αυτοκίνητα παραγωγής της. Οι πρώτοι που το έκαναν ήταν οι Ιάπωνες. Το 1988, Η Nissan είχε παράγει 10.000 μονάδες του Micra Super Turbo , χρησιμοποιώντας ένα μικροσκοπικό κινητήρα 1.0 λίτρων  όπου μετά τον υπερσυμπιεστή τοποθέτησαν και ένα στροβιλοσυμπιεστή για να παράγει τους αξιοσέβαστους 110 ps. Παρόλα αυτά, ποτέ δεν ακολουθήθηκε από τότε. Το 2005, η Volkswagen ανέστησε την ιδέα με τη βοήθεια της Eaton (κατασκευαστής υπερσυμπιεστών). Ο κινητήρας 1.4 λίτρων TSI άμεσου ψεκασμού, είναι εφοδιασμένος με ένα στροβιλοσυμπιεστή μετά τον μηχανικό υπερσυμπιεστή  που ονομάζεται "Twincharger". Έχει απόδοση από 170 hp, περίπου το ίδιο με μια φυσική απόδοση ενός κινητήρα 2.3 λίτρων αλλά καταναλώνονται κατά 20% λιγότερα καύσιμα. Η μηχανή αυτή χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα στα: Golf, Polo, Scirocco, Skoda Fabia, Seat Ibiza και Audi A1. Αυτός είναι ο πρώτος πραγματικά μαζικής παραγωγής κινητήρας με  στροβιλοσυμπιεστή μετά τον μηχανικό υπερσυμπιεστή.


Η κατασκευή του Twincharger είναι αρκετά απλή. Έχει μετά τον μηχανικό υπερσυμπιεστή  και ένα στροβιλοσυμπιεστή συνδεδεμένο σε σειρά. Ο μηχανικός υπερσυμπιεστής μπορεί να παρακαμφθεί μέσω μια εναλλακτική διαδρομής (Bypass) και να απεμπλακεί με έναν Ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη. Σε χαμηλές στροφές του μηχανικού υπερσυμπιεστή, παρέχει το μεγαλύτερο μέρος της πίεσης της υπερπλήρωσης. Η πίεση που δημιουργείται βοηθά τον στροβιλοσυμπιεστή έτσι ώστε να έρθει στην περιοχή λειτουργίας γρηγορότερα. Στις 1500 σ.α.λ., και οι δύο υπερσυμπιεστές συνεισφέρουν περίπου το ίδιο στην πίεση υπερπλήρωσης, με συνολικά 2,5 bar. Στη συνέχεια, ο στροβιλοσυμπιεστής, ο οποίος έχει την βέλτιστη ισχύ στις υψηλές στροφές, αρχίζει να παίρνει το προβάδισμα. Όσο υψηλότερες είναι οι στροφές, τόσο λιγότερο αποτελεσματικός είναι ο μηχανικός υπερσυμπιεστής. Επομένως, η by-pass τον αποσυμπιέζει σταδιακά. Στις 3500 σ.α.λ., ο στροβιλοσυμπιεστής συμβάλλει σε όλη την πίεση υπερπλήρωσης, με αποτέλεσμα να αποσυνδέετε ο μηχανικός υπερσυμπιεστής με τον ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη για εξοικονόμηση ενέργειας. Ο μηχανικός υπερσυμπιεστής εξαιρετική δύναμη και ευπείθεια. Το μόνο μειονέκτημα είναι το υψηλό κόστος. 
    


0 σχόλια:

Σχετικά με εμάς

Αναγνώστες

Συνολικές προβολές

Δημοφιλής δημοσίευση